German.Local.Culture. – Ízélmények tematika

Ízek és élvezetek: regionális és nyitott a világra

A kulináris Németország sokrétű, regionális és autentikus arcát mutatja vendégeinek, akik ezt a különlegességet nagyra becsülik: a külföldi utazók több mint a fele szeretné felfedezni németországi utazása során a regionális ételek és italok kínálatát. A German.Local.Culture. kampány „Taste”, azaz „Ízélmények” tematikájával a potenciális németországi utazókat a kézműves művészet, a csillagos gasztronómiai élmények és a megélet vendégszeretet együttesével inspirálja.

Ezt tükrözi a vendéglátók és a hotelesek hozzáállása is a Covid 19-pandémia különleges kihívásaihoz is: a szolgáltatás koncepcióinak természetes részévé váltak a megnövekedett higiéniai intézkedések, a szabadtéri gasztronómiai egységek bővítése, az innovatív ültetési koncepciók, illetve a nagy távolság mellett a kapcsolatok minimalizálása. Németország gasztronómiai sokszínűsége a borászati látogatásoktól a több mint 1500 regionális sörfőzdében tett vezetett túrákon át egészen a kereken 300 csillagos étterem felfedezéséig terjed.

Fiatal gasztronómia: vendégszeretet és a szakma iránti rajongás

A mesterség iránti szenvedély és a termékek iráni szeretet – sok fiatal éttermes és szakács Németországban ezt a mottót követi, és ezt vendégeik is érzik. Ezen belül a „Fiatal vadak” (Jungen Wilden) az aktuális trendeket egy meglepő kontextusban prezentálják a tányérunkon – a regionális termékek nemzetközi ízekre találnak, a kézműves művészet pedig a street fooddal keveredik. Az eredmény egy olyan modern tájkonyha, amely a regionalitásra, a fenntarthatóságra, a minőségre és a vendégszeretetre épül.

Németország legjobb borszimata: képzett sommelier-k

Aki szeretne elmerülni Németország borvilágában, megteheti azt közvetlenül a borászoknál is. Számos borászatban szeretettel látják a vendégeket, akik szakmai felügyelettel részt vehetnek a szüretelésnél. Vagy a sommelier-k tudására hagyatkozunk, akik sok étteremben segítenek kiválasztani a menühöz illő borokat és más italokat. Ha pedig még mélyebb tudásra vágyunk: nézzük meg a borkóstolók vagy a szenzorikus-szemináriumok kínálatát, ahol képzett borszakértőktől tanulhatunk.

Borkészítés Németországban: hagyományos és szokatlan

Németországban a borkultúrát a kelták és a rómaiak korától kezdve ápolják: ma több mint 11 ezer gazdaság létezik a 13 németországi borvidéken. A borászatok nagy szenvedéllyel és sok kreativitással végzik a munkájukat – így például Rheinhessen régióban, ahol a borászok egy fiatal generációja fenntartható módszerekkel új utakon jár a bortermelésben. Fáradozásukat pedig siker koronázza: azok a borok, ahol kiérezhető, hogy ipari módszerek nélkül készültek, rendszeresen magas nemzetközi díjakat kapnak.