A Német Turisztikai Hivatal új beutazó kampánya szokásokkal, hagyományokkal és kulturális sokszínűséggel inspirál

German.Local.Culture.-kampányával a Német Turisztikai Hivatal minden oldaláról bemutatja a németországi kultúrát – ötletek a városi és kulturális utazóknak – a kampány tematikái áttekinthetővé teszik a kínálatot

Budapest, 2021. június 29. - A koronavírus által okozott járvány miatti visszaesések ellenére 2020-ban továbbra is a városi desztinációk voltak a németországi beutazás vezető szegmense 5,2 millió utazással Európából, ezt követte a körutazások piaci része 1,6 millió utazással. A 2021-es év utazási terveinél szintén a városok jelentik az első számú turistamágnest – ezt támasztják alá az IPK International World Travel Monitor legfrissebb felmérései, amelyekre a Német turisztikai Hivatal (DZT) adott megbízást. Ugyanakkor megnőtt az érdeklődés a fenntartható turizmus formái iránt: a megkérdezettek 80 százaléka valószínűnek tartja, hogy a koronavírus több fenntarthatóságot hoz a turizmusban.

A DZT az ügyfelei ezen kívánságaira reagál German.Local.Culture. cross-médiás inspirációs kampányával, és a német városok izgalmas oldalait mutatja be, mint a hagyományok, a kézművesség, a manufaktúrák, a gasztronómia, a kultúra és az építészet, illetve a tájakat és a természetet a városi központok kapuinál. A kampány ezáltal a felfedezés azon számtalan módjaira irányítja a figyelmet, amelyekre – a koronavírus prevenciójára irányuló érvényes korlátozások figyelembevételével és az utazási korlátozások feloldása után – lehetőség nyílik az úticél Németországban. Ezen felül pedig közép- és hosszútávon erősíti az úticél Németország imázsát olyan desztinációként, ahol a kínálat és a hagyományok széles spektruma várja a látogatókat.

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke szerint: „A városi desztinációk autentikus élményeinek, a városok regionális hagyományainak és a környezetük sokrétű turisztikai ajánlatainak együtteséből a pandémia ellenére nagy lehetőségek adódnak az úticél Németország számára. A városi élet rajongói a European Travel Commission (ETC) 2021. februárjában végzett tanulmányai szerint 33,9 százalékkal a legnagyobb csoport, amely az elkövetkező hat hónapon belül újra úton szeretne lenni. Ezeket a potenciális vendégeket szeretnénk meglepni és inspirálni érdekes információkkal.”

A kampány alapját négy tematika alkotja, amelyek az utazók legfontosabb motivációi alapján áttekinthetőséget szolgáltat a turisztikai kínálatok terén.

„Flair” – Hangulatok tematika:
A fagerendás házaktól a street artig: a német városok hangulata

A „Flair” tematika bemutatja a különböző építészeti stílusokat, a helyi hangulatot a városokban és a régiókban, amelyekben fejlődtek, illetve a kulturálisan érdekes és különleges helyszíneket a street art helyektől egészen az érdekes történelemmel rendelkező városrészekig. A kampányban ugyanúgy bemutatásra kerülnek a kiemelt turisztikai látnivalók, mint azok a kisvárosok, amelyek regionális beágyazódásuk, történetük vagy aktuális kulturális kínálatuk miatt felkelthetik a potenciális németországi utazók figyelmét.

„Craft” – Kézművesség tematika:
Átélni és élvezni a kézműves hagyományokat

A kampány a Kézművesség tematikájának segítségével bemutatja, hogy Németország milyen sok kinccsel rendelkezik az évszázados hagyományok és a népszokások terén. A manufaktúrákban és a céhekben még ma is ápolják a fennmaradt hagyományokat. Ezáltal életben marad a regionális kultúra és a hozzátartozás élménye. Az utazók számos helyszínen betekinthetnek a kézművesek és dizájnerek kulisszatitkaiba, ezáltal pedig Németország egy eredti szereltét ismerhetik meg.

„Taste” – Ízélmények tematika:
Élvezet és ízélmény: regionális és nyitott a világra

Az úticél Németország élménye helyi és regionálisan jellemző ételeivel és italaival együtt – ez a vendégek több mint a felénél hozzátartozik a németországi üdüléshez. Erre az érdeklődésre alapoz a kampány „Ízélmények” tematikája, amely bemutatja a vendéglátók és a szakácsok egy fiatal generációját, akik a hagyományos konyhaművészet új interpretációját prezentálják. Ehhez hozzá tartoznak az passzoló borok a 13 német bortermelő vidékről vagy a sörök a több mint 1500 sörfőzde valamelyikéből.

„Green” – Zöld élmények tematika:
A városok és a természet fenntartható élvezete

A fenntarthatóság egy óriási trendtéma világszerte – az utazás megtervezésénél ez azt jelenti, hogy a nemzetközi vendégek fenntartható ajánlatokat keresnek a városokban és összekötik a kulturális kínálatot a környék zöld kirándulási lehetőségeivel. Vagy pedig a vidéki régiókban üdülnek és környezetbarát közlekedési eszközöket használva fedezik fel a városok kínálatát. A „Zöld élmények” tematika azt a sokszínűséget mutatja be, amelyet Németország ezen a téren kínál vendégeinek.

A kampány megvalósítását partnerek támogatják

A DZT további marketing együttműködéssekkel német turisztikai partnereivel konkretizálja a kampánytartalmakat. Ugyanakkor a marketingcsomagok külön prezentációs lehetőséget kínálnak a kampány vonzó közegében való megjelenésre. A German.Local.Culture. partnerei a Bremer Touristik-Zentrale (Brémai Turisztikai Központ), a Deutsches Weininstitut (Német Borintézet), a Romantischer Rhein Tourismus (Romantikus Rajna Turizmus), az Investitions- und Marketinggesellschaft Sachsen-Anhalt (Szász-Anhalt Befektetési- és Marketingtársasága), illetve a Stuttgart Marketing.